Lite nytt i garderoben

Hallå, hallå!
Tyvärr sprack mitt löfte om mer bloggande igårkväll, var nämligen hos några kompisar fram till halv elva tiden, för att sedan bege mig hemmåt där jag tillsammans med mamma och lillebror kröp upp i soffan, bland en massa kuddar och filtar och kikade på "Se upp för dårarna", filmen som Helena Bergström regisserat, ni vet! Jätte mysigt!

Så här har min smått intensiva, men ack så roliga, helg sett ut;

FREDAG 24/8
Vanlig skoldag fram till klockan halv tre, fast en ganska lugn sådan. Under lektionstid fick vi i princip endast hämta våra nya böcker, slå in dem i plast, få lite information för att därefter sluta. Skönt faktiskt!
När jag kom hem bar det av på en mindre shoppingtur med mamma och kompis A. Egentligen var det meningen att jag bara skulle lämna tillbaka en väska, men lite shopping hanns också med!
Detta fick följa med mig hem,

3


Givetvis var jag tvungen att inhandla en ny skolväska, då den andra lämnades tillbaka. Hittade en sportigt, avlappnad variant i skinn från Fred Perry på Stadium. Den är stor och rymlig, men samtidigt stadig, att den är snygg skadar ju heller inte...;)
Tack mamma!
Stadium var som sagt affären.

6

Här har vi tunikan jag aldrig slog till på då jag var och shoppade  med A tidigare i veckan, kunde dock inte motstå godsaken den här gången så den fick föja med hem! Är himla nöjd :) Dessutom är den i 100% bomull och sådant gillar vi!
Inhandlades hos Lindex.

5

Oj, oj, oj, detta mina vänner, är vad jag kallar ett riktigt fynd! Jag, som brukar vara sämst på att hitta saker på rea, fann denna underbara plånbok på Acessorize, och då jag kastade en blick på prislappen upptäckte jag att den var nedsatt hela 70 %! Från att ha kostat 220 kr, behövde jag endast betala 66 kr (!) för  den lilla pengaförvararen.


7

Fick dessutom tag i en supersnygg skinnjacka, med alldeles perfekt passform samt muddar och andra detaljer som föll mig helt i smaken. Perfekt i höst, då skinn är en av de domminerande trenderna!
Det klickade direkt mellan mig och jackan, så fort jag provat den var det bara att slå till! :)
Tack mamma! :)

Eftersom min kusin F, fyllde 18 år i fredags, skulle det självklart firas på kvällen. Så släkten begav sig till en kinesisk resturang för en födelsedagsmiddag. Jätteskoj var det, och väldigt god mat åt vi!

LÖRDAG 25/8
Fullt upp idag med, men som tur är, är ju jag en sådan person som trivs när det är just full fart! Förmiddagen tillbringades hemma hos en kompis, vi gjorde lite allt möjligt, bland annat spelade vi in en film, samt smaskade i oss "snabb cheesecake" ;) Pratade och skrattade gjorde vi också, precis som alltid!
Vid tre-tiden cyklade jag iväg och mötte upp mamma, lillebror, L, I, K och N på en resturang, där vi mumsade i oss en underbar buffé, med hur mycket goda maträtter som helst!
Efter resturangbesöket var bio inplanerat, jag, mamma, K och L valde att gå på den relativt nya filmen "Underbar och älskad av alla". Hmm.. Låt mig säga såhär, filmen var väl inte den bästa jag
någonsin sett, men den var helt okej, och det är ju alltid kul att gå på bio!
 
SÖNDAG 26/8
Hela dagen har tillbringats med en kompis, vi har bland annat hoppat lite studsmatta, bakat och fikat med våra supersmarriga kakor, fotat en hel del, samt låtit kreativiteten flöda och pysslat ihop små ursöta påsar av presentpapper och underbara snören, där man kan förvara allt från tofsar och hårspännen, till vykort och foton. Bilder kommer senare här på bloggen!
Pratat och skrattat hysteriskt har vi också gjort ;)

I kväll planerar jag att bara ta det lugnt, kanske krypa upp i soffan framför Beck och fika med kakorna vi bakade tidigare idag. Ja, det ska jag göra, det låter ju som en toppen idé! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback