Rekordmånga besökare!

Idag har jag haft rekordmånga besökare, jag blev verkligen jätteglad då jag klickade mig in på bloggens statistik och såg att dagens besökarantal stigit rejält! Jättekul! Blir även glad av era snälla kommentarer som ni lämnar :)

Idag har jag varit med en kompis, vi har pratat, hoppat studsmatta, gått på promenad och köpt glass. Jättekul!
Snart ska jag på middag med familjen hos några kompisar, därefter ska jag vara med några kompisar och titta på den årliga majbrasan.
Ha en bra valborg allihop!
Tjingeling!


Konsten att bära upp en byxdress

Som vi nog alla redan vet kom våren 2007 b.la med en lite annorlunda trend, byxdressen. Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar trenden eller inte. Därför har jag bestämt mig för att utmana er läsare och låta er sätta ihop en outfit med en byxdress som basplagg. Ni ska välja mellan någon av dessa tre byxdressar.



(klicka på bilderna för att få större format)

Alla som vill får anta utmaningen. När du satt ihop en outfit får du gärna skicka iväg en liten kommentar till mig så att jag kan länka till din blogg. Alla som deltar får en länk här på min blogg.
Ett av de bidragande kollagen kommer troligen att publiceras här.
Alla byxdressar är från Topshop.

Utmaningen

Okej, jag har antagit en utmaning :) Fast den är ganska gammal, om jag inte sett fel så tror jag att den startades den 15 februari, men vad gör det? Jag antar i alla fall glatt utmaningen!
Utmaningen hittade jag
här och den går ut på att man utifrån en jeansklänning ska göra en hel outfit.
Om du vill läsa mer om utmaningen, klicka på länken!
Här är i alla fall mitt resultat!

Kollage


Jeansklänning - Har hört att den kommer från H&M Trend
Leggings - Topshop
Solglasögon i wayfarersmodell - Topshop
Väska - Chloé, Net-a-porter
Silvernagellack - Essie
Metallic ballerinas - Scoop, Net-a-porter




 

Lång helg!

Härligt med långhelg! Trots att mina dagar denna vecka har varit väldigt lyxiga så är det alltid skönt med lite extra ledigt! Idag har jag en riktig slappardag, sitter här i min robinsson tröja och mjukisbrallor och bara degar. Hade tänkt att jag skulle sy lite idag och måla tånaglarna med mitt neonrosa lack lite senare.
Au revoir!


Shopping

Jag glömde ju att jag faktiskt hunnit med att shoppa lite idag också. Detta fick följa med hem den här gången.



Två bas T-shirtar, en vit och en svart inhandlades på Bik Bok. Av någon anledning brukar jag inte handla så mycket där.. Men deras baströjor kan jag verkligen rekomendera! Har sedan tidigare en vit T-shirt därifrån, men den har fått några underliga fläckar på sig som vägrar gå bort i tvätten, därför var jag i behov av en ny.

Shoppingfynd

Ett neonrosa nagellack från Make up store köpte jag också, rolig färg som piggar upp vilken outfit som helst!
 
Nu ska jag nog måla naglarna med mitt nya nagellack :)
Tjingeling!


Titta vad jag har fått! :)

Halloj :) Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen, anledningen till att jag inte hunnit med bloggen är den att jag hela kvällen igår var på inspelningen av Efterlyst, det var så otroligt roligt! Jag, och två andra praoelever fick vara både i studion och sitta med i kontrollrummet under sändningen. Ja, det var verkligen himla häftigt, det glömmer man inte i första taget! När jag kom till STRIX igår fick jag fortsätta hjälpa min handledare med mailsorteringen innan jag åkte iväg med Efterlyst teamet till inspelningen.

Eftersom gårdagen var min sista praodag på STRIX fick jag en liten present, titta!



Jag fick en Expedition Robinsson tröja :D Verkligen kul minne :) Det är förmodligen endast  "crew" medlemmar och deltagare som få sådana här tröjor. Men nu har även jag en sån, hihi *stolt* ;)

Idag bar det av till MQ, där jag ska vara resten av praotiden. Även där var det jätteroligt :) Jag fick hjälpa till med allt möjligt, b.la larma varor, prismärka skärp, hjälpa till i butiken mm. Skoj!

Just det!
Ikväll är det ju Talang 2007, det har jag velat se ända sedan det började, men det har inte blivit av... Fråga mig inte varför, men så är det. Idag kanske jag kollar, vi får se ;)
Ha en fortsatt trevlig fredag allihopa!


Lyllodag :)

Idag har jag världens lyllodag! Jag börjar nämligen inte praoa för än klockan 15.30 i eftermiddag :D
Det innebär att jag är ledig fram tills dess, hurra! Jag ska jobba kväll, därför börjar jag så sent.
Jag ska nämligen få vara med och se hur det går till på inspelningen av Efterlyst ikväll :D Det ska bli superkul! Det är STRIX som producerar Efterlyst, och då jag praoar där fick jag äran att vara med på inspelningen.
Oj, oj, oj så spännande det ska bli!
Innan dess hade jag tänkt att njuta av det härliga vårvädret med en god bok, samt försöka hinna med lite skolarbete och kanske hjälpa mamma och pappa med att vika in den rena tvätten.

Åh, jag måste bara visa er en jättesöt tröja jag hittade då jag surfade runt på
Asos hemsida.
Tr?ja Asos

Jag gillar allt, modellen, rosetten och den knalliga rosafärgen! So fab!

Dagens önskeoutfit

Hurra, idag har solen strålat ner och värmt upp vårt avlånga lilla land Sverige, det tackar vi för :D Ingen dundervärme kanske, men jag blir glad så fort solen tittar fram litegrann ialla fall!
Det härliga vårvädret inspererade mig, och så här hade jag gärna gått klädd idag.

Dagens ?nskeoutfit

Pricken över i:et hade varit en stor oversizad läderbag, men jag hittade ingen som uppfyllde mina krav, dock kikade jag inte runt så länge heller. Men ni får gärna tipsa mig om ni vet vart jag kan få tag på snygga oversizade bagar!

Shorts med paperbag waist midja -
Asos
Vitt linne - H&M
Sollasögen i wayfarers modell - Top Shop
Vita tygskor - Asos
Svart äpple halsband - Kenneth Jay Lane Kyssjohanna


Dagen har tillbringats på STRIX television, där jag har hjälpt till med diverse saker. Lunch åt jag på Sandys, käkade en så kallad Krock Monsieur, smaskigt!
Nu ska jag ut och hoppa studsmatta med mina bror och njuta av den härliga vårkvällen.
Tjingeling!


Andra dagen på jobbet, nåja, praoplatsen i alla fall.

Internet har krånglat hela eftermiddagen så jag har inte kunnat uppdatera förens nu. Idag har jag flängt omkring på STRIX television och hjälpt till med diverse sysslor. Jag lovade ju igår att berätta vad jag gör på dagarna, här kommer därför en kort liten beskrivning.

I måndags fick jag bl.a titta på då man klippte ihop ett inslag som ska sändas i Efterlyst på torsdag, mycket spännande! Sedan fick jag checka kartonger med packning som skulle ner till Malaysia där en kommande Robinsson produktion snart sätts igång, omgången kommer dock inte att sändas på svensk TV. Det var 124 kartonger, mycket arbete! Sedan fick jag fortsätta på Robinsson temat och klippa flaggor som kommer att användas av deltagarna nere på robinson ön. Därefter fick jag packa kontorsmaterial till personalen som också kommer att komma till användning under produktionen.
Idag fick jag lov att ta fram skor i rätt storlek till varje deltagare, många kartonger att leta i och en massa skor som skulle staplas! Därefter fick jag hjälpa till och sortera mail som trillar in till STRIX. Alla jobbansökningar skulle printas ut.
Ja, som ni märker har jag fullt upp om dagarna.

P.S Jag vet att mitt modeutbud denna vecka har varit anorektiskt, men håll ut, jag ska bättra mig!


Tröttnäsa,

Denna dag har varit krävande må jag säga. Dagen har nämligen spenderats på min praoplats STRIX television. Så fort jag jobbat färdigt bar det direkt av mot simhoppsträningen, men då jag var 2 timmar tidig strosade jag omkring i några affärer innan träningen började. Fast jag var inte på något vidare shoppinghumör direkt, men jag provade i alla fal en hel del fint på MQ.
Egentligen vet jag inte riktigt varför jag är så trött, men jag antar att jag var så nervös imorse, att musten helt gick ur mig då jag väl insåg att det faktiskt gick bra :)

Update,
Hitade ett recept på Banan och mjölkchokladmuffins
här, som verkar himla smarrigt!
Det vill jag testa! Synd bara att jag igår inledde ett godislöfte, buhuu! Får se om mamma och pappa klassar dessa muffins med mjölkchoklad i som godis...  Ni kan ju testa och baka dom om ni vill, sedan kan ni berätta för mig om de blev goda eller inte.
Tjingeling!


Dagen med stort D

Nu sitter jag här vid datorn och käkar frukost, en tallrik jordgubbsyoghurt med kellogs special K och ett glas multivitaminjuice, mums!
Idag är det dagen med stort D, det är nämligen min allra första prao dag! Ahh, jag är faktiskt lite nervös, men jag hoppas, hoppas, hoppas att det ska gå bra :)

Stylistdrömmar?

Måste tipsa om lite roligt tidsfördriv vid datorn. På Stardolls hemsida kan du i alla fall låtsas vara en stjärnstylist och dressa våra största celebs precis som du vill! Riktigt kul faktiskt!

Denna söndag har tillbringats med barndomskompisen Sofie, vi hade jättekul! Pratade, kollade film och försökte komponera ihop en egen låt :)
Nu ska jag sy lite på min topp med vidd som jag började knåpa på igår. :)
Tjingeling!

Paperbag waist collage

God lördagsmorgon!
Visst är lördagmorgonar härliga? Man får sova tills man vaknar och man behöver absolut´inte stressa för att passa någon tid! Härligt :)
Igår eftermiddag tog jag och mamma en tripp till IKEA. Ett nytt överkast, två kuddöverdrag och en korgstol inhandlades till mitt nya rum. Jag är helnöjd! Så idag får jag försöka hinna med att plocka lite på rummet, jag har dessutom lite stökigt. Eller stökigt och stökigt, vissa skulle nog påstå att jag har bra ordning just nu på mitt rum, men jag är perfektionistisk, så lite städning får jag allt se till att hinna med.
Det blev inte av att jag såg Talang 2007 igårkväll, nån som har några kommentarer om programmet?
Igår på IKEA passade jag på att köpa ett tyg också, så därför ska jag försöka sy något idag. Blir det något som är tillräckligt fint för att ha på sig, kommer självklart en blid här på bloggen! Jag tror att det blir en topp med vidd, något svårt att förklara, men om det blir bra kommer ni, som jag sade, att få se det så småning om. Jag har dock inget mönster, och då jag inte är någon skicklig sömmerska får vi allt se hur jag har tänkt att få ihop toppen ;)
Jaja, det löser sig nog!

Jag har nu också fått upp ögonen för den coola paperbag waist midjan. Här kommer ett litet collage med fina plagg att inspereras av. Shortsen från
asos skulle mer än gärna få slinka in i min garderob. Det ända negativa med dom är att de är kritstrecksrandiga, varför?
Jaja, man kan ju inte få allt här i värlen ;)


Paperbag waist collage
 

Shortsen kommer från asos och kjolen är från acne.

P.S Igår köpte jag den nya tidningen Modette, har inte hunnit läsa den ännu, men jag har hört att den ska vara bra. Jag borde hinna med lite lördagsläsning också!
Tjingeling!

Pluggveckan är äntligen över!

Idag är det fredag :D Jag har inte kunnat uppdatera min blogg på nästan hela veckan, då skolan verkligen stulit all min tid! Men nu är denna pluggvecka äntligen över, och två veckor prao väntar!
Idag orienterade vi igen på gympan, kul med fruktansvärt kallt! Huh, mina fingrar höll nästan på att ramla av, kändes det som! Jag och min orienteringskompanjon virrade dock bort oss lite, men vaddå? Hur skulle vi kunna hjälpa att de satt upp två stycken femmor?
Jag har haft So prov också, det gick ganska bra faktiskt. Får vi hoppas i alla fall!

Ikväll funderar jag på att slötitta lite på TV4:s nya fredagsunderhållning, Talang 2007. Någon som har sett det?

Nej, nu ska jag spana in lite bloggar och käka daim glass!
Tjillevippen!

Shoppingskörden från fredagens shoppingrunda och en massa pluggande!

Tisdagar brukar innebära en riktigt lång dag i skolan, men just denna tisdag utgick vår sista lektion, svenska, och överlyckliga som vi blev fick vi en timme extra denna tisdagseftermiddag. Härligt, härligt!
Jag lovade ju tidigare att publicera bilder på fredagens shoppingskörd, och jag håller alltid vad jag lovar, även om det ofta tar sin lilla tid innan bilderna ligger på bloggen...Jag är långsam, jag vet!
Här kommer i alla fall fredagens shoppingfynd, enjoy!

Converse
De svarta Conversen. Frågan är om jag ska byta dem till en större storlek, jag är tveksam.. Det får jag fundera på.

Dagens outfit








Här har vi dagens outfit. De mingröna jeansen och silversjalen är båda fynd från fredagens shopping.

Vit T-shirt - Bik Bok
Silver sjal - Indiska
Mingröna jeans - JC







Outfit


Nytt i den här outfiten är den kornblå ballongklänningen och silversjalen. Tips! Vill man få effekten av att klänningen är mer "ballongig" än vad den egentligen är kan man sy in ett resårband. Det gjorde jag och det funkade kanonbra!

Vit T-shirt - Bik Bok
Kornblå ballongklänning - H&M
Silver sjal - Indiska
Vita tights - Gina Tricot
Silvriga ballerinas - Mammas från Barcelona

Outfit


I denna otfit är den vita klänningen och den silvriga sjalen fynd från fredagens shoppingrunda. Härligt somrig tycker jag att den här outfiten blev.

Vit T-shirt - Bik Bok
Silversjal - Indiska
Vit romantikinspererad klänning - Indiska
Vita tights - Gina Tricot
Silver ballerinas - Mammas från Barcelona

Outfit


Den här klänningen fick jag bl.a i födelsedagspresent. Banden är något uppsydda.

Vit T-shirt - Bik Bok
Turkos klänning med prickar - H&M
Halsband - Har jag gjort själv
Vita tights - Gina Tricot
Vita ballerina skor med rosett - Wedins

Nej, nu måste jag plugga! Jag har ju prov imorgon!
Ha det bra!

Första dagen i skolan..

Som rubriken avslöjar har skolan börjat igen efter påsklovet. Positivt: Man får träffa kompisar man annars inte träffar på fritiden. Negativt: Läxor, prov och tidigar morgonar. 
Jaja, det blir nog bra ändå! Vi går ju faktiskt bara den här veckan, sedan är det PRAO i två veckor som gäller :) Det ska bli jättekul faktiskt!
Idag orienterade vi på gympan, mycket skoj tycker jag!
Ojsan, tiden bara rinner iväg! Nu hinner jag inte skriva mer, måste packa simhoppsgrejerna! Det är ju måndag idag, och måndag = simhopp.
Ikväll blir det förmodligen lite matteplugg, vi har nämligen prov den här veckan.

Bättre sent än aldrig!


Dålig blogguppdatering idag... Jag har varit med en kompis, vi var ute hela dagen och bara njöt av den härliga sommarvärmen på studsmattan! Jättehärligt :)
Tyvärr hinner jag inte lägga in bilder på gårdagens shoppingfynd, men det kommer, det kommer! Så länge får ni hålla tillgodo med en bild på mina födelsedagspresenter. Bättre sent än aldrig ;)

F?delsedagspresenterna

Ni kommer troligen att få se kläderna jag fick i någon dagens outfit  framöver, det kan jag nästan garantera ;)
Hinner jag imorgon lovar jag att lägga upp bilder på gårdagens shoppingfynd!

Dagens tips!
Jag fick bland annat en ny mobil i födelsedagspresent, en Sony ericsson w850i och den är toppen! Jag trivs jättebra med telefonen, därför få den bli dagens tips!

sony ericsson w850isony ericsson w850i

Nu ska jag hämta en daimstrut från frysen och checka in lite andra bloggar :) Trevlig kväll!


Trött shoppingböna

Mina fötter värker, jag har gått hela dagen! Jag och mamma har nämligen varit i stan idag och shoppat :D Vi hade jättemysigt i det underbara vårvädret, strosade omkring i stan och kollade i affärer. Detta fick följa med mig hem:

Ett par svarta converse skor; Jag har verkligen varit i behov av ett par nya gympadojjor och ett par converse satt inte fel, jag är hel nöjd!
Ett par mintgröna jeans; Även jag har nu hoppat på trenden pastellfärgade jeans. De mintgröna jeansen kändes härligt somriga, I like!
En kornblå ballongklänning; Som bekant är kornblått en färg att investera i denna vår. Jag lyckades få tag i en härlig klänning, är jätteglad!
En vit romantikinspererad klänning med knappar; Åh, jag blev verkligen helt förälskad i den här klänningen! Det slutade med att den fick följa med hem.
En silversjal; Jättefin accessoar som piggar upp en vanlig outfit på nolltid!

Imorgon återkommer jag med bilder på shoppingfynden och inköpsställena!

Jag bloggade inget igår kom jag på. Kan berätta att dagen bl.a tillbringades med två kompisar, vi hoppade studsmatta och gick och fikade på ett konditori, jättekul var det!

Ha en fortsatt trevlig fredagkväll allihopa!

Shoppingfynd från påskaftonen och en gårdagens outfit :)

Idag var det exakt en vecka sedan jag fyllde år. Och än har jag inte publicerat mina födelsedagspresenter... Idag tänkte jag i alla fall bjuda på mina shoppingfynd från påskaftonen plus en gårdagens outfit.

Förmiddagen tillbringades med en kompis, vi gick på promenad, hoppade studsmatta, pratade och skrattade. När hon gick hem, satte jag mig på altanen i en solstol och solade tillsammans med en bok :) Idag har det ju varit riktigt varmt, hurra :D Suttit vid datorn har jag också hunnit med. Resten av eftermiddagen kommer att ägnas åt lite pluggande, då vi har två prov så fort vi kommer tillbaka efter påsklovet. Ack och ve, men det är sanningen. Jag hoppas att lärarna läser det här så att de ser att jag ägnar lite av mitt värdefulla påsklov åt studier!
Sedan ska jag försöka hinna med att städa lite på mitt rum också.

Här ser ni solglasögonen som jag lovade att lägga in en bild på. Som jag sade tidigare är de köpta på Lindex till budgetpris :) Jag gillar dem skarpt!


Klänningen jag har på mig kommer också från Lindex, här ser ni den som basplagget i en outfit. (Bilden blev något suddig :S)
Outfit
Grå klänning - Lindex
Svart linne - Zoul MQ
Halsband med "spåkula" - Har jag gjort själv
Solglasögon med vita bågar - Lindex
Strumpisar
Knästrumpor - Gina Tricot
Silverballerinas - Mammas från Barcelona

Gårdagens outfit

G?rdagens outfit


Vit T-shirt - Bik Bok
Metallic halsband med hjärtformat hänge - SNÖ of sweden
Svarta cityshorts med slag - Zoul MQ
Strumpisar
Silvriga ballerinas - Mammas från Barcelona

Ciao!






Tisdagkväll,

Vart tog våren vägen? Vi vill inte att våren ska ersättas av något grått, kallt och tråkigt väder, eller hur? Vi får hoppas att vädret blir lite roligare imorgon :) Idag har jag umgåtts med en kompis, det var jättekul! Mycket prat och skratt blev det ;)
Jag hinner dock inte bjuda på alla mina födelsedagspresenter idag, men det kommer, det kommer! Jag har fotat några outfits idag, förmodligen läggs dom upp på bloggen imorgon.

Surfade in på Indiskas hemsida och hittade den här väskan som jag fastnade lite för. Modellen var väl inget bomnedslag direkt, men den funkar helt okej, färgen därimot är helt perfekt. Metallic är ju som bekant det man ska investera i denna vår.
Kan absolut tänka mig denna väska som accessoar på stranden i sommar! Tillsammans med ett par stoora solglasögonen med vita bågar. Förresten , jag har redan investerat ett par sådana solglajjor till budgetpris på Lindex. Jag är supernöjd, bild kommer där med!

V?ska indiska

Nu är jag tillbaks igen :)

Nu är jag tillbaka från min bloggpaus, som blev ganska lång, med tanke på att jag inte bloggade så mycket innan påsken heller. Men jag ska bättra mig nu under lovet och blogga jättemycket!
För nu har jag som sagt påsklov, underbart!
Påsken har tillbringats på landstället och jag har umgåtts med min underbara kusin Louise, vi hade som vanligt jättekul :) När vi kom fram till landstället i torsdags, hade det varit storm och det hade förmodligen fallit ett träd över någon elledning, så vi var utan ström och vatten! Det var lite kallt och jobbigt, men det löste sig tillslut.

Förra onsdagen fyllde jag år :D Det firade vi förstås på min födelsedag med halva släkten, men vi firade också min födelsedag på landet med den andra halvan av släkten :) Jag tänkte berätta för er läsare vad jag har fått i födelsedagspresent och lägga upp bilder här på bloggen, tyvärr hinner jag inte det nu, för jag ska äta frukost. Men jag kan bjuda på min födelsedagsoutfit, klännigen jag har på mig är en av klänningarna jag fick i present :)

kl?nning

Klänning med rosett - Gina Tricot
Svart linne - Zoul MQ
Svarta strumpisar

Bloggpaus,

Jag ber så mycket om ursäkt för att jag inte har uppdaterat min blogg sedan i söndags, men jag har verkligen haft så mycket med skolan under den här veckan, så jag har inte hunnit. Förlåt, förlåt, förlåt!
Nu måste jag också meddela att jag tar en kort paus från mitt bloggande över påskhelgen, men jag återkommer någon gång nästa vecka! Tills dess, ha det bra och Glad Påsk på er allihop!

P.S Igår fyllde jag år :D

1 april, idag får man luras dagen ;)

Jag har inte hunnit med att blogga något idag, fy skam! Jag vet inte.. har inte haft någon riktig insperation... men här kommer i alla fall en liten uppdatering om vad jag har gjort denna söndag.
Idag är det ju den första april, men jag har varken lurats eller blivit lurad, hmm.. lite tråkigt faktiskt... Min brorsa kom och väckte mig imorse klockan 07.15 och undrade om vi inte skulle busa med mamma och pappa, men kvart över sju en söndagsmorgon kändes inte så lockande... Så det blev inget bus.
Idag har jag varit duktig och arbetat med min svenskaläxa, och gjort min praktiska hemkunskapsläxa! Känner mig riktigt duktig!
Hör av mig!

Har funderat på att sammanställa en lista över vårens måste trender och nyckelplagg samt visa upp några sådana, vad tycker ni om det? Så fort jag har tid så kanske det kommer ett sånt inlägg :)
Ha det bra!