Klockrent

Miley Cyrus


Ibland vore det trevligt att få dela garderob med en kändis, särkilt när personen ifråga klär sig i sådana här klockrena outfits. Eller vad säger ni?
Hur snyggt som helst, Miley!

Panik

Jag har panik. Jag vet inte vad jag ska välja för gymnasium! Om två dagar ska mitt val vara klart. Mitt livsavgörande val inför framtiden. Det val som avgör vart just jag kommer att hamna. Jag vill inte välja. Är inte redo göra detta val, att fatta detta beslut. Jag vet inte vad jag vill. Kan inte någon annan bestämma åt mig?
Just nu vill jag bara krympa ihop till en liten klump och sjunka genom jorden. Jag avskyr beslutsångest. Det känns som om jag kommer att ångra mig vad jag än väljer. Herregud, kommer jag någonsin ens att kunna bestämma mig?

Jag är väl medveten om att jag blåser upp det hela en aning, men just nu känns det hopplöst att inte ha koll på vad jag själv vill. Jag får väl sova på saken och se om det hjälper. Jag hoppas verkligen det.

Friday night

Gud så underbart! Jag överlevde denna hemska vecka, och nu är den äntligen, äntligen över! Att skotta undan en massa nationella prov samt ett och annat "Atom & Kärnfysik" prov och dessutom en hel massa läxor på det tär lite på krafterna måste jag säga. Men nu är det överstökat, vilket känns otroligt skönt!

Tidigare utlovade jag en helgrapport, och eftersom jag alltid håller vad jag lovar tänkte jag berätta lite snabbt vad jag hade för mig förra helgen.
Under fredagseftermiddagen åkte jag, mamma, lillebror och syssling runt och uträttade lite ärenden, för att sedan bege oss hem till syssling med familj på släktmiddag. Trevligt, trevligt!
Under lördagen plockade och fixade jag litegrann på mitt rum, samt spelade tennis med So och V. Kvällen tillbringades hemma hos V, vi kollade bland annat på inspelade avsnitt av Gossip Girl. Samtidigt mumsades hallonsorbé, vindruvor och Brio-godis. Mums! Var väl hemma vid halv-ett snåret.
Söndagen ägnades åt skolarbete. Inte på långa vägar lika roligt..

Nåja, denna fredageftermiddag har tillbringats med polaren A, vi har pratat, fikat och skrattat i massor. Alltid lika trevligt! Dessutom hann vi med att spela spel också (;

Btw, ska jag försöka att bättra mig och uppdatera bloggen oftare i veckorna. Dock är det så att citatet "So much to do, so little time" stämmer ganska bra in på mig.. Varför ska livet alltid vara så extremt hektiskt? Det förstår jag inte!

Nåväl. Take care, gott folk! :)

Fettisdagen

Nu ska jag fika tillsammans med familjen. Semla samt vaniljpannacotta med jordgubbs-topping, mums! Det är jag verkligen värd efter denna mycket långa och krävande dag. Verkligen!
Hör av mig så fort jag hinner!


Jag borde inte...

Nej, jag borde verkligen inte sitta och lata mig framför datorn. Verkligen inte. Jag borde sitta med näsan begraven i mina fysikböcker och studera tills ögonen blöder. Det är precis vad jag borde. Men jag kände att bloggen behövde uppdateras, det var minst sagt ett bra tag senast. Jag slänger som vanligt skulden på skolan. Den lilla fritid jag lyckas skrapa ihop går oavkortat till mina vänner och min familj.
Från det ena till det andra, usch vad det går en massa sjukdomar just nu.. Jag vill verkligen inte bli sjuk! Hinner inte. Sorgligt nog känner jag att huvudet värker och att halsen mår sådär. Skulle bara vilja skruva av mitt stackars trötta huvud som en glödlampa och placera det i en kartong märkt " Vidta försiktighet, innehåll ömtåligt" eller liknande. Att få kura ihop i soffan framför ett gäng gamla avsnitt av The OC skulle kanske också hjälpa.
Det blir i alla fall inte tal om att stanna hemma från skolan imorgon. Nationellt prov i svenska, så det är bara att pallra sig dit. Kosta vad det kosta vill. Myskläder och en massa alvedon borde göra susen.
Hör av mig med en helgrapport så fort jag hinner!
Tjing (: