Onsdag

Hallå, hallå!
Hoppas ni alla har haft en riktigt trevlig onsdag, det har i alla fall jag haft! Jag har nämligen tillbringat hela dan tillsammans med kompisen
So, vilket var hur kul som helst! Vi bakade bland annat världens godaste sockerkaka och mumsade smet som bara den! Dessutom tog vi en sväng runt kvarteret i det soliga, men kyliga höstvädret samt fixade en blogg åt So. En massa prat och skratt blev det också, förstås!
Vad säger du tillexempel om gubben och tanten vid konsum, So? *Gapskrattar*

Ha en fortsatt trevlig onsdagkväll allihop!
Tjingeling :)

UPDATE: Imorgon tänkte jag besvara en fråga om hur man bär upp rysinspererat, så håll till godo! :)

Snälla tomten...

I morse lovade jag ju att slänga ihop en önskeoutfit och publicera här på bloggen, sagt och gjort, här har ni en outfit jag väldigt, väldigt, väldigt gärna skulle dra på mig och spatsera omkring i någon kommande höstdag.
Hög mysfaktor och alldeles lagomt vardagschic, precis som det ska vara!
Koftan är obeskrivligt perfekt, det är även väskan, och armbandet och...


Dagens Önskeoutfit


Grå oversizad kofta -
Stella McCartney, Net a porter
Mc-inspererad kuvert väska - Stella McCartney, Net a porter
Stövlar - Din Sko
Ribbstickade knästrumpor i mörkgrå kulör - Accessorize
Svarta, stickade strumpbyxor - Falke

Ha en fortsatt trevlig tisdagkväll allihop! :)

Dagens låt

Hade en superrolig eftermiddag och kväll tillsammans med An igår, det blev en massa prat och en massa skratt, och lite fika med smaskiga mums mums :) Idag ska jag fortsätta på mitt syprojekt, slänga ihop en dagens önskeoutfit och publicera här på bloggen, samt smita iväg på sånglektion i eftermiddag.
Får inte glömma att ringa polaren So heller.
Men allra först ska jag käka lite frukost, en tallrik vanilj yougurt med Kellogs Special K, mums!

Dagens låt:
Regina Spektor - Samson
Det är nästan så att jag tvingar er att lyssna på låten, annars går ni verkligen miste om någonting, den är så otroligt fin!


CLARINS

Igår kväll kom mamma och pappa hem från Spanien, och med sig till mig hade de min absoluta favoirtkräm, CLARINS Crème Désaltérante Multi-Hydratante. En alldeles underbar ansiktskräm som doftar ljuvligt!
 Ett hett tips till den som är på jakt efter den perfekta krämen att läka hösttorr hy med. Vardagslyx!

CLARINS

Regn

Usch vad det regnar, riktigt ruggigt verkar det vara ute idag! Tur att inte jag ska sticka nästippen utanför dörren än på ett tag! Idag ska jag bara vara hemma och mysa, kanske städa lite på mitt rum, och plocka fram symaskinen en sväng. Ser fram emot eftermiddagen då jag ska träffa kompisen An, det ska bli superkul! :D

Vad har ni läsare för måndagsplaner?


Nitar

Armband

Bild:
Cocoo
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den enorma nit-trenden. Visst, jag är ett stort fan av bikerstilen, typ skinnjacka och Mc-boots, men hurovida jag och nitar passar bra ihop eller inte är en annan fråga. Armbandet ovan skulle jag nog dock kunna tänka mig, kan faktiskt bli riktigt snyggt om man matchar rätt och balanserar upp nitarnas tuffa attityd med en i övrigt något "snällare" outfit. Kunde tillexempel bli riktigt snyggt tillsammans med ett par svarta, slimmade stuprörsjeans, en kort, boxformad T-shirt över ett vitt ribbat linne, en grovstickad sjal samt ett par knästrumpor nedknölade i ett par Mc-boots.

Vad tycker ni läsare om den stora nit-trenden?

Vintertid

Ni har väl inte glömt att ställa tillbaka klockan en timme? Själv håller jag aldrig reda på hurovida klockan ska ställas fram en timme, eller ställas tillbaka en timme när man växlar mellan sommartid och vintertid. Jag har fått det förklarat för mig minst tusen gånger, men det är som om informationen går in genom ena örat och sedan rakt ut genom det andra på en gång. Men min morfar lärde mig ett bra knep härom dagen:

På våren ställer vi fram trädgårdsmöblerna men på hösten, ställer vi tillbaka dem i förrådet igen.

Nu kommer jag nog inte att glömma när klockan ska ställas fram och när den ska ställas tillbaka!

När jag ändå är i farten, slänger jag upp några bilder på den vita toppen jag inhandlade under gårdagens shoppingtur med mormor.

1



Affär: H&M

Jag tror nog att denna topp ska komma väl till användning!
Nu ska jag spana in lite bloggar och därefter är det förmodligen middagsdags!
Tjillevippen :)


Foundation snack,

Hallå där!
Idag har jag och mormor tagit en sväng på stan tillsammans, det var jätte trevligt :) Jag lade vantarna på en gräddvit, lätt A-linje formad topp med en tuff dragkedja i ryggen från H&M. Är helt insnöad dragkedjor just nu, och tycker att de lätt kan tuffa till något som i övrigt är ganska "sött". Bild kommer i morgon när jag laddat kamerabatteriet. Lunch käkade vi på Taco Bar, mums!

Stod och höll i Max Factors nya foundtation, Max Factor Miracle Touch idag, men lade tillbaka den då jag inte är i behov av en ny foundation för tillfället, men jag är mycket intresserad av att prova denna variant nästa gång ett foundation inköp är aktuellt.

Max Factor Miracle Touch


Det verkar vara en fast foundation, men som vid kontakt med huden förvandlas till flytande och ger ett jämnt och fint resultat, men även en matt, pudrig finish. Låter ju toppen! Det måste alltså innebära att detta är en foundation och ett puder i ett, eller?

Jag behöver er läsares hjälp, skicka iväg en kommentar om ni vet något om produkten och berätta vad ni tycker om den. Ger den en jämn och fin yta som funkar fint till vardags? Fungerar den som både foundation och puder? Är produkten överhuvudtaget bra? Om inte, har ni några andra tips på foundations som håller måttet?
Kommentera!

Nej, nu ska jag, mormor och lillebror göra efterrätt. Det blir
Gino med vaniljglass :)


Uppvisning!

Jag undrar om jag kommer att genomgå hela livet med mottot "Bättre sent än aldrig". Förmodligen, eftersom jag är och alltid kommer att förbli en obotelig tidsoptimist.
Nu tänkte jag i alla fall slå på stort och bjuda på en shoppingfynds special utan dess like, där jag bland annat visar upp prylarna jag fick med mig hem från London. Enjoy!

LONDON 5/10-9/10 2007
Som ni förmodligen redan vet, så drog jag iväg till London på klassresa i början av Oktober. Eftersom London är känt för sin grymma shopping, gick nästan all min fria tid åt till att flänga omkring i affärer tillsammans med olika kompisar. Superkul! Oxford Street, Regent Street, Camden market, Notting Hill samt Covent Carden var några av alla ställen som besöktes! Och dette fick följa med hem:

17
Ett par stickade Vantar från Accessorize. Alldeles underbara att värma händerna i en riktigt kylig höstdag!

Inhandlades under en shoppingtur med kompisen Li.

15
Denna lilla godsak vill jag kalla ett riktigt fynd, då den skördades för ynka 35 pix, alltså i princip alldeles gratis! Inhandlades på budgetkedjan Primark under en shoppingrunda med kompisarna So och Ki. Tack för en jätterolig tur, tjejer!

5


Denna folklore inspererade tunika inhandlades även den på Primark under shoppingturen med So och Ki. Har hittills använts tillsammans med svarta jeans, Mc-inspererade boots med nedknölade knästrumpor, en svart grovstickad sjal samt svart skinnjacka. Trés chic!

9 

Nu har även jag hakat på trenden rutigt, samt adderat en ny kjol till min annars ganska så trista kjolsamling. Älskar den tuffa dragkedjan bak på kjolen, tänk att en så liten detalj, kan göra så stor skillnad! Kan användas till ett par vita ribbstickade strumpbyxor, samt ett par knästrumpor för den rätta lager-på-lager looken, Mc inspererade boots, en vit T-shirt samt en stor, stickad sjal och ett par tuffa bangels dinglande på handleden. Vore inte det något?
Affär: H&M
Inhandlades under en shoppingtur med polarna E och L.

12
Jag lade även vantarna på två par mycket användbara knästrumpor i gräddvitt från H&M, ett par ribbstickade samt ett par mönsterstickade. 
 
Till sist fick även en kort, boxformad T-shirt i grått följa med hem, som jag hoppas och tror att jag kommer att få stor användning av!

När jag ändå är i farten slänger jag upp en bild på sjalen jag fick  av mamma när hon kom hem från Köpenhamn för två veckor sedan. Och nej, jag tror inte att det är Burberry. Den är från en dansk affär som jag tyvärr inte minns namnet på.
13
Riktigt mjuk och gosig är den, och dessutom funkar den finfint till både skinnjacka och kappa.

Dessutom publicerar jag även bilder på mitt hundtandsmönstrade paraply som inhandlades i början av oktober, min lilla favoritväxt som bland annat pryder min fönsterbräda för tillfället, samt mina nyaste tillskott på strumpbyxfronten.

4
Affär: Kappahl

2
Här har vi mitt lilla favoritträd! Jag ber dock om ursäkt för den något suddiga bilden!

1
Här visar jag upp mina nyaste tillskott på strumpbyxfronten, alla i härligt, mjukt stickade material;

Vita stickade strumbyxor - H&M
Vita ribbstickade strumpbyxor - H&M
Ljusgrå strumpbyxor - Vero Moda
Svarta ribbstickade strumpbyxor - H&M

Det var allt jag hade att bjuda på för den här gången,  nu ska jag fira höstlovet med en stor skål Ben & Jerrys glass samt en härlig TV-kväll framför bland annat Idol.

Tjingeling :)


HÖSTLOV :D

Ä N T L I G E N har jag gått på välförtjänt höstlov, och jisses vad underbart det känns! Jag planerar att bara ta det lugnt, umgås med kompisar och vila upp mig ordentligt under veckans gång. Bloggen har hamnat lite vid sidan av, jag vet inte riktigt varför, men insperationen flödar inte direkt. Ska se om det kan bli ändring på det nu under lovet!
Vill också tacka så mycket för de kommentarer jag får, de uppskattas verkligen kan jag tala om! Kommentera på bara! :)
Nu ska jag ladda upp bilder på lite shoppingfynd, och publicera här på bloggen!
Ha en underbar fredagkväll allihopa :)


God söndagskväll!

Är ganska nyss hemkommen från landet, där jag tillbringat min helg tillsammans med familj, vänner och bästiskusin. Eftersom vi saknar dator där ute på landsbyggden, har jag inte kunnat uppdatera bloggen. Men till veckan ska jag försöka att hinna med bloggingen desto mer. Förvänta er dock ingen överaktivitet här på bloggen under morgondagen. Hela eftermiddagen kommer jag att behöva begrava näsan i mina spanska böcker och studera inför ett stort prov på tisdag, som omfattar hela 8 kapitel! Och hittills har jag inte pluggat något alls...  Usch, jag börjar känna stressen komma krypande..! Dessutom fyller lillkusin Lu tonåring, och det ska förstås firas! Som det ser ut nu kommer jag alltså att vara ganska upptagen imorgon.
Om jag överhuvud taget ska orka upp i morgonbitti är det god natt som gäller nu.
Tjingeling!

Ryssinspererat

Igår skrev jag att ett av mina önskade höstinköp är en storblommig sjal. Det tog en dag, sedan fann jag min själsfrände. På Tradera. Mönstret är helt perfekt och sjalen alldeles underbar, den stämmer precis in på bilden jag målat upp inuti huvudet! Dessutom kan man inte klaga på materialet heller, då sjalen är gjord i 100% ull!
Det ända jag tvekar på är detta citat som är hämtat ur säljarens beskrivning, " Fransarna är lite ruffsiga på några ställen, och på några saknas det, men det är inget som stör helhetsintrycket."

Hmm...Vänta nu, SAKNAS det fransar? Är detta då ett värdigt köp? Jag själv vet inte, så därför behöver jag er hjälp, kära läsare! Vad tycker ni, ska jag slå till på sjalen, eller bör jag vänta, då den uppenbarligen inte är i perfekt skick? Beslutsångesten är stor!

Ryssinspererad sjal

Bild: Säljarens egen bild, lånad från Tradera.


Höstshoppinglistan

Tänkte sammanställa en lista över mina önskade inköp för en komplett höstgarderob. Here we go;

¤ En stor oversized kofta i grått, svart funkar också. Är öppen för både grov- samt finstickade varianter. Det vore också  trevligt om den var tillräckligt lång för att bära tjocka strumbyxor under. Kanske till ett par MC-boots med nedknölade knästrumpor, för rätt lager-på-lager känsla. Hmm... Jag har planer!

¤ Ribbstickade, mörkgrå strumpbyxor. Ett måste i min höstgarderob! Men som jag har letat, jag verkar inte vara den enda som fastnat för strumpbyxor i mörkgrå kulör...

¤ En storblommig sjal. Fin kontrast till skinnjackan!

¤ Ett par platta, svarta stövlar i enkel modell som jag kan använda då Mc-bootsen inte känns riktigt rätt.

Det var allt jag kom på för tillfället, men denna lär uppdateras så småningom!

 

God Kväll!

Nu har jag precis avslutat allt skolarbete. Jag är helt chockad faktiskt, eftersom jag i princip alla dagar under en längre period pluggat ända fram till 22.30 om kvällarna. Ja, skolan tar kol på mig! Helgen var i alla fall supertrevlig! Eftersom föräldrarna mina var bortresta bodde jag hos kompisen A fredag, lördag, söndag.
Lördagen tillbringade vi i stan, jag lyckades lägga vantarna på en hårfön samt en svart långärmad bas T-shirt, perfekt så här när kylan står vid dörren! (Appropå shopping, så vet jag att jag fortfarande inte publicerat mina shoppingfynd från London här på bloggen, men det kommer så fort jag har tid, jag lovar! Den som väntar på nåt gott...) På kvällen slappade vi i soffan framför "Beck - Det tysta skriket" och "Linas kvällsbok", härligt!
Söndagen tillbringades hemma hos A, vi tog en prommenad i höstrusket, vårt "mission" var att fota ett gäng fina höstbilder. Tyvärr blev vårt försök att fota fina bilder ganska misslyckat, då 50% av alla bilder alltid blev dåliga... Är ni intresserade av att veta, så var det jag som stod för de dåliga 50%... Nåja, kul var det i alla fall!
Lite pluggande hann vi också med samt en massa skratt och prat förstås!

Gjorde ni något roligt i helgen?

Ben & Jerry

God eftermiddag!
Jag har egentligen inte alls tid att sitta här framför datorn, läxor och plugg kallar... Tänkte bara säga att jag senare ikväll ska försöka hinna med att posta ett inlägg där jag visar upp London shoppingen, för de som nu skulle råka vara intresserade.
Nu ska jag sleva upp en stor skål Ben & Jerrys glass och ta itu med skolarbetet!
Tjingeling :)

I'm back

London
Bild:google


Nu är jag åter hemkommen från London, och jisses vilka otroligt roliga dagar vi har haft! Denna "skoltripp" kommer inte att glömmas bort i första taget, det kan jag garantera! Eftersom det blivit ett antal sena kvällar under resan, gav lärarna oss extra lång sovmorgon idag, härligt! En enda lektion väntar nu, idrott och det känns inte särskilt betungande. I eftermiddag väntar matte plugg, och engelska läxa på att avklaras, tänkte också hinna med att visa upp London shoppingen här på bloggen samt  packa upp väskan. Jag har fullt upp!


Bloggpaus,

Det har varit dåligt med blogguppdateringar den senaste månaden, har helt enkelt varken haft tid, lust eller ork att knåpa ihop några inlägg. Eftersom jag idag drar iväg till London på klassresa idag pausar jag nu bloggen tills onsdag, då vi inte är tillbaka förens sent på tisdagkväll. Under tiden hinner jag förhoppningsvis återfå lite ny och fräsch insperation, och har förmodligen en massa att berätta. Ha det fint så länge!

Tjingeling :)