Belle went to Italy, 9/7-16/7


Som jag tidigare berättat här på bloggen har denna sommar inkluderat två utlandsresor, en till Mallorca i början på juni, samt en till norra Italien i början på juli.
En helt underbar vecka där sol och bad flitigt varvades med turistande om dagarna. Solen strålade, och temperaturen låg runt cirka 30 grader hela veckan. Vi höll oss lite söder om Milano och besökte bland annat den Italienska rivieran där vi solade och badade. Den motsatta kusten besöktes också, där turistade vi i ett område kallat "Cinque Terre" och bodde på ett underbart hotell cirka hundra meter över havet. Hotellet hade en pool med supercool utsikt över medelhavet (se blid ovan). Några dagar tillbringade vi slappandes i solen vid poolen med den underbara utsikten, sagolikt!
Så mycket shopping hann vi tyvärr inte med då vi aldrig besökte själva Milano, så jag hittade därför inget som fick följa med mig hem, mamma därimot inhandlade en jättefin väska.
I ett område kallat Piemonte besöktes en vingård, inte särskilt underhållande för mig och min lillebror, men mamma och pappa tyckte att det kul i alla fall. På hotellet i Piemonte erbjöd dom Thermalbad, man kunde alltså bada i ca 37 gradigt mineralhaltigt vatten, vilket vi också gjorde. Superkul, men dessvärre var man tvungen att sätta på sig en gräslig badmössa när man skulle bada, annars fick man inte lov att vistas i vattnet. Gissa vem som vägrade att ställa upp på bild med den där urfula badmössan på huvudet?
Vi hann även med ett stopp vid Garda sjön, det blev en hel del sol och bad där med. Trevligt, trevligt!

Kort och gott hade vi en underbar vecka i det stövelliknande, medelhavslandet Italien. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback