Störande

Igårkväll upptäckte jag en sak som gjorde mig lite smått irriterad. Jag upptäckte att det finns bloggar som bara kopierar andra bloggars inläggstexter rakt av och sedan låtsas att det är dem själva som skrivit det publicerade inlägget, fast det egentligen är taget från någon annans blogg. Jag tänker inte nämna några specifika bloggar, däremot kan jag tala om att jag själv blivit utsatt. Jag har inga som helst problem med att folk hämtar inspiration från min blogg, snarare tvärt om, det uppskattar jag bara. Men när folk kopierar mina texter rakt av utan att först fråga om lov, eller utan att ens publicera en länk, då blir jag lite irriterad.
Försök att skriva något eget istället för att kopiera andras inläggtexter! Ni kommer upptäcka att det är mycket roligare att pulicera något på sin blogg som man själv har skrivit, därmed gör du ju din blogg än mer personlig! Dessutom undviker du upprörda bloggare/bloggerskor.
Nu har jag sagt min mening, och ber er som kopierar andra bloggars inläggstexter att i framtiden sluta upp med det.

Jag skulle gärna ta del av er läsares tankar om kopiering av inlägg. Så kommentera på vettja!


Kommentarer
Postat av: louise

Håller fullständigt med dig!

2007-08-22 @ 10:16:00
Postat av: Anonym

jag håller me louise

2007-08-22 @ 11:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback