Allt möjligt

God Kväll!
Får lov att ursäkta mig för den senaste tidens minst sagt dåliga blogguppdatering, men kör på samma ursäkt som alltid, so much to do, so little time. Jag har kommit på att det är svårt att få tiden att räcka till allt man vill hinna med om dagarna, det är irriterande eftersom man alltid känner sig otillräcklig då man inte hinner med alla "måsten". Nåväl, ser i alla fall fram emot ett välförtjänt jullov, och tro mig, jag har räknat dagarna ända sedan oktober!

Ni minns kanske att jag tidigare i höst var på klassresa i London, idag hade vi en slutgiltig träff där alla föräldrar fick ta del av det vi upplevt och gjort under resan, fast det är i och för sig svårt att endast genom bilder/film och uppvisning av projektarbeten förstå hur otroligt roligt det var att vara där! Verkligen ett minne för livet!
Jag har också hunnit med lite kemiplugg under eftermiddagen, men har även unnat mig själv en härlig "hemma - SPA" stund, bubbelbad med roliga badkulor från Lush, underbara hårinpackingar och mysiga krämer. Rejält avstressande och därmed även mycket välbehövligt.

För intresserade innehöll min helg även en hel del skoj, bland annat traditionsenlig julshopping med lillebror samt en jätterolig runda på stan med kompisen V. Lade vantarna på en paljett tunika (eller vad jag nu ska kalla det) att bära på julafton, bilder kommer! En hel del julklappar inhandlades också.

Appropå ingenting måste jag också bara tipsa er läsare om något väldigt enkelt men riktigt smaskigt. Rostade smörgåsar med smör, socker och kanel. Så extremt gott, smakar precis som en enklare variant av kanelbullar. Har du inte tid att ägna ett par timmar åt att baka äkta kanelbullar, bör du absolut testa denna variant! Dessutom har man oftast ingredienserna hemma, vilket är mycket smidigt. Prova, vettja! Jag har kompisen F att tacka för tipset (;

Till sist vill jag också passa på att gratta min kompis A, som i måndags fyllde moppeflicka. Stort grattis, min favorit Anka ;)

Nej, nu får det vara nog för idag, ha en fortsatt trevlig onsdagkväll!
Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback