BATIKTRENDEN

Batiktrenden har så smått börja återuppstå. Någon har väl knappast lyckats undgå den fullkomligt underbara batik clutchen från Miu Miu? Förmodligen går det inte att hitta något fullt så fint batik budget alternativ, men jag lyckades i alla fall rota fram ett som får lov att duga så länge, en klänning ( eller är det ett linne ) från Indiska.

BATIK, LYX OCH BUDGET

       

(Som vanligt klickar ni på bilderna för att få dem i större upplösning.)

Bild 1. LYX Helt underbar Clutch från Miu Miu, Net a porter i perfekt storlek med perfekt batik tryck. Stilren men ack så trendig. Celebs som bland andra Mary-Kate Olsen har setts vandra omkring med denna lilla underbara sak under armen. Väcker ett mycket starkt VILL HA begär! Priset? Ja, vill du att denna lilla väska ska bli din måste du tyvärr vara beredd att lägga ut dryga 6000 kr...

Bild 2. BUDGET Klänningen (eller är det möjligtvis ett linne?) med batikringar kommer från Indiska och plagget blir ditt för ynka 99.50 kr. Inte illa! Är man inte beredd att lägga ut drygt 6000 kr på en clutch från Miu Miu och ändå känner för att haka på batiktrenden är detta ett mycket bra alternativ.

Får se om jag bestämmer mig för att haka på trenden, det beror väl på om jag hittar något plagg som faller mig i smaken :)
Återkommer senare, och då bjuder jag förmodligen på en dagens samt berättar vad jag gjort denna något gråa måndag.

Tjingeling!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback