Lyckade praodagar, shopping och korvförsäljning!

Halloj!
Jag har ganska precis kommit hem, har nämligen stått på en båtklubb hela morgonen och sålt korv tillsammans med två kompisar för att tjäna ihop pengar till vår klassresa som kommer att gå av stapeln i höst. Korvförsäljningen är en av alla de obligatoriska aktiviteter vi gjort under några år nu för att få ihop pengar till resan. Men det var rikitgt kul faktiskt! Roligt att träffa kompisarna, blev en hel del prat och skratt :)

Nu är min praotid över, så imorgon börjar skolan igen. Mina två praoveckor gick så otroligt snabbt! Svisch sa det bara och så hade de passerat. Det känns inte så lockande att återuppta pluggandet igen. Å andra sidan är det bara drygt en månad kvar innan vi får njuta av ett långt härligt sommarlov! Det är i alla fall positivt!

I fredags hade jag en riktig toppen dag på MQ! Det var mycket folk hela dagen, så det fanns hela tiden något att sysslesätta sig med. Fanns det inga kläder att larma kunde man alltid vika kläder och göra fint i butiken. Kul!
När jag slutade för dagen och skulle gå hem fick jag lite avskedspresenter av mina supersnälla MQ kompisar. Jag fick b.la personalrabatt på hela MQ:s sortiment och så fick jag även ett presentkort som tack för att jag hjälpt dem under min praotid på MQ.
Så innan jag gick hem inhandlades följande plagg.



(Klicka på bilderna för att få dem i större format)

Bild 1: Svart klänning med stjärnor från Zoul - Denna klänning får faktiskt bli fredagens fynd. Det visade sig nämligen vara halva priset på den, minus personalrabatten!! Jag som aldrig brukar hitta något på rea. Tydligen ska man aldrig säga aldrig...
Bild 2: Pastell blå tunika från Sunshine - Denna tunika är så härligt somrig! Jag gillar färgen (pasteller känns ju även rätt modemässigt denna vår). Tyckte den var otroligt söt.
Bild 3: Storblommig tunika från Sunshine - Den här tunikan fastnade jag för direkt när jag såg den, kärlek vid första ögonkastet! Jag kallar den för gardinen då ärmarna består av så mycket tyg :P Jag gillar mönstret och färgerna ihop. Jag tror att den kommer att passa bra till mina mintgröna jeans. Men den funkar även kanon till vita leggings. Perfekt!

Inte nog med att jag fick personalrabatt på hela MQ:s sortiment och ett presentkort på MQ, jag fick även två paket stimorol fusion, den nya sorten med mintsmak, en härlig hårprodukt från Sunsilk och en MQ tidning. Allt nedpackat i en underbart vårig påse tillsammans med mina shoppingfynd.
Kort och gott mina två praoveckor har varit toppen!

När jag kom hem i fredags svängde jag ihop några outfits baserade på mina nyinköpta plagg, enjoy!

Outfit

Pastellblå tunika - MQ, Sunshine
Vit bas T-shirt - Bik Bok
Solglasögon med vita bågar - Lindex
Jeansshorts - Ett par avklippta Lee jeans

Outfit

Storblommig tunika - MQ, Sunshine
Mintgröna jeans - JC
Vita ballerinaskor med en rosett - Don Donna, Wedins
Sötvattenpärlhalsband - Köpt på en marknad i Västergötland

Outfit

Stor bild: Vit bas T-shirt - Bik Bok
Svart klänning med stjärnor - MQ, Zoul
Silver sjal - Indiska
Vita leggings - Gina Tricot
Silverballerinas - Mammas från Balcelona

Liten bild: Kort jacka - Monki'

Ojsan, vad långt det blev idag!
Nåväl, nu ska jag ut och sola på altanen i den underbara sommarvärmen :)
Tjillevippen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback