Hur man bär upp ryssinspererat

God kväll!
Denna torsdag har tillbringats tillsammans med ett gäng kompisar till familjen och har bland annat inkluderat fika med stora koppar varm choklad samt härliga bitar kladdkaka med vispad grädde på ett helmysigt fik, trevligt, trevligt!

Nu tänkte jag ägna några rader åt att besvara en fråga jag fick häromdagen angående ryssinspererade sjalar, here we go:

Fråga:
den är fin, jag har en likadan på vinden som jag tror jag ska leta rätt på, men hur bör man upp en sådan? som en palestinasjal eller vad? H

Svar: Åh, lyllos dig som redan är lycklig ägare av en sådan sjal :) Jag är inte lite avundsjuk! Tycker absolut att du ska leta rätt på din och börja använda den flitigt, det skulle åtminstone jag göra om jag var du!
Jag tror att du har helt rätt när det kommer till uppbärandet av sjalen, man slänger den kring halsen likt en palestinasjal! Då sjalen är kvadratisk, skulle åtminstone jag vika den så att den antar formen av en triangel, och sedan svepa ändarna kring halsen så att så mycket tyg som möjligt hamnar under hakan. 
Checka in hur madde virat sin sjal kring halsen!
Den något "snälla" sjalen" blir t.ex en jättefin kontrast till skinnjackan, men funkar även kanon till kappa! Annars kan jag tänka mig att en ryssinspererad sjal lätt kan hotta upp en i övrigt helsvart outfit. Tänk till ett par svarta struprör med tuffa dragkedjedetaljer, en långärmad svart bas topp ett gäng armband samt ett par tuffa Mc-boots med nedknölade knästrumpor, snyggt!
Hoppas du är nöjd med svaret på frågan! Ha det fint :)

Önskar alla en fortsatt trevlig torsdagskväll!

Kommentarer
Postat av: hanna

tack fattar lite bättre nu hur den ska bäras ;) Den ser ut ungefär som på bilden fast lite större rosor bara :) bye / H

Postat av: Anonym

börja skriva oftare :P tkr om att läsa din blogg! :)

2007-11-10 @ 16:31:52
Postat av: Anonym

väx upp

2007-11-11 @ 00:25:50
Postat av: nicole

har du slutat att skriva i din blogg nu eller ?
för jag går in varje dag och kollar om du uppdaterat, men aldrig :(

2007-11-13 @ 20:23:00
Postat av: Belle

Hanna - Va bra! Lyllo dig säger jag bara, som står som ägare till en sån snygg sjal! Slit den med hälsan! (:

Anonym - Absolut, har bestämt mig för att återuppta bloggandet igen, så från och med nu kan du räkna med uppdateringar lite titt som tätt. Kul att du uppskattar min blogg, det gör mig glad! Ha det bra :)

Nicole - Nej då, jag har inte slutat blogga. Tog bara en välbehövlig paus, men nu är jag "Back on Track" igen. Ha det bra! :)

2007-11-16 @ 18:58:18
URL: http://belle.webblogg.se
Postat av: Anonym

Moget av dig att inte aceptera kommentarer, du cencurerar ju din blogg. Hur kan du vara så barnslig så att du inte klarar av konstruktiv kritik? Du verkaq vara en sån som förtränger allt som inte passar in i din perfekta lilla värld.

2007-11-21 @ 14:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback